bra betyg?
Vad gör ni för att få bra betyg? har ni lite tips åt mig?
Hur jag ska plugga , vad har ni för bra knep? Behöver alla tips jag kan fåå!!!
Egna erfarenheter , hur ni fått bra betyg? osv? :)
plugga
Plugga? jag pluggar lr haha nej det gör jag inte
whatever.
måste man vara social i klassen om man vill ha högt betyg? lr skulle det räcka med att göra läxorna,lämna i tid. fokusera på lektionerna , och typ plugga på dom?
Haha, vad annars ska man göra?
Men det gäller väl att hitta rätt teknik som passar dig, om du nu har svårt att plugga. Alla är olika, och därför får man pröva sig fram.
Plugga, visa sig intresserad och koncentrerad på lektioner
fråga inte mig jag har typ bara E i allt xD
Jag har ganska bra betyg men jag vet inte riktigt ur jag gör. Prata och diskutera mycket och var delaktig. Sen plugga också såklart :)
MVH Celina
Fråga även mycket
Vi hade betygsmatriser i varje ämne! Alltså att man såg vilka kriterier man hade uppnått i kursen. Då är det, tycker jag, mycket lättare att se vad man behöver satsa lite mer på!
Annars har jag tyvärr inga bra tips. Jag orkar bara anstränga mig på riktigt i de ämnen jag är intresserad i. Och då gör jag bara det som ska göras för det betyget jag vill ha.
/Jennifer
♥ http://jennuts.blogspot.se ♥
Ett tips för när du plugga är att läsa högt medan du läser. Det brukar funka, samt att lägga undan boken efter att du läst och försöker skriva om texten med egna ord. Den tekniken funkar nog bäst om du ska göra en inlämningsuppgift, då kopiering räknas som plagiat.