Stör du dig på något?
Som rubriken lyder, finns det något som du stör dig på?
Själv stör jag mig otroligt mycket på folk som slaffsar när dom äter och även folk som rapar. Så irriterande…
Finns nog en del ;) men det är dom sakerna jag kommer på nu. Vad stör du dig på?
När folk tar selfies (stavning?), det är grymt irriterande, och de dära duckfaces…. grr XD
Oj här kan jag säkert skriva så att servrarna överbelastas. Stör mig på mycket.
Folk som äter äpplen rakt i mitt öra på t.ex. tåg.
Folk som stannar mitt i dörröppningar eller vägar för att prata med någon dom känner.
Bilister… enough said för en som cyklat hela sitt liv.
Ska nog sluta innan jag skrivit en bok ^^
May the Gerbils be with you :3
Folk som äter på tåget. Speciellt på morgonen. Så respektlöst.
Folk som viskar. Inte för att jag tycker det är oartigt, utan ljudet! Viskningar är det värsta jag vet, tyder i hela kroppen av att ens tänka på det. Usch. Det är inte bara något jag stör mig på, utan en fobi!
Folkgrupper som går på bredden mitt i vägen så man inte kommer förbi…
Folk som stinker svett (lite deodorant är inte så svårt att använda)
Folk som rapar offentligt utan att vara diskreta.
Folk som ständigt söker uppmärksamhet och är väldigt högljudda. Och människor som hela tiden måste bevisa sig själva på något sätt.
Folk som hela tiden klagar på sig själva för att folk ska motbevisa dem och ba: "Nej men gumman, du är inte tjock! Du är ju jättesmal och fin" och blablabla. -.-
Folk som vecklar ut hela sina privatliv på Internet.
Folk som är oartiga och typ inte säger tack o.s.v.
Ja, det var väl en bråkdel av det jag stör mig på. ;)
Jag klarar inte av när folk pratar när jag försöker förstå något, speciellt i skolan…
You love a person, not a gender.
- Darren Criss
Medarbetare på Tonåringar iFokus & Justin Bieber iFokus.
Fest människor. Pissar ner gator. Skriker mitt i natten. Ska alltid kaxa mot en när man är på väg hem efter bio eller middag hos någon.
Förstår folk som går ut på en runda i baren ibland med polare och inte dricker sig överdrivet fulla. Men inte "Fest varje ledig stund" människor.
Oj… vad förutom djur stör jag mig inte på?
när folk kallar mig tonåring hatar det och när kaninerna biter mig
#3 Vadårå? ;))))) Jag stör mig på när jag ser nån bita på naglarna… Eller nej jag störs inte av det, jag blir äcklad. Det hjälper inte att titta bort heller för att då så kan det höras också :) Alltid trevligt! -.-
#3 Varför är det respektlöst att äta på ett tåg?
De som beter sig äldre än vad dem är (då menar jag mer kläder, smink osv)
Stör mig enormt på när folk går väldigt långsamt, speciellt i bredd (lattemorsor med barnvagnar är proffs på detta) så att det förstör mitt 'flow' när jag går 😛 Jag går ganska snabbt och målinriktat.
Folk som slänger sig med sina bilar på motorvägen för att köra om. Sick-sackar mellan filer för att spara typ 1 minut, men utsätter andra för fara. Eller folk som tränger sig i bilköer 🤔
- Folk som stinker svett (lite deodorant är inte så svårt att använda) Haha, läste "folk som skriver snett (lite deodorant är inte så svårt att använda)" 😃
Mänskligheten haha…
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
#Hahaha! Tjaa, jag stör mig kanske inte på folk som skriver snett (see what I did there? 😉) men däremot på folk som inte kan STAVA ordentligt eller skriva på ett vettigt sätt. Jag är allergisk mot alla typer grammatiska fel.
Folk som klagar på allt och inget!
#17 Hahaha, känner mig träffad! ;)
Nu har jag tid att skriva min lista.. håll i hatten damer och herrar!
- När någon frågar frågor som har ett självklart svar.
- När min pojkvän kallar mig bebis
- När min pojkvän beter sig barnsligt när jag inte är på det humöret
- När min vän tjatar om träning och sin blogg
- Speciellt när min vän tjatar om "rätt kost"
- Att fiskar dör så lätt
- När det inte är nåt bra på tv
- När någon pratar med mig när jag är sur
- När någon pratar med mig när jag är trött vilket jag är jämt typ
- När småbarn kommer till katthemmet och ska vara som många småbarn är mot katterna, inte direkt försiktiga och tysta
- Har börjat störa mig på folk som frågar om min katt är siames eller försöker upplysa mig om att någon av föräldrarna måste vara siames, för han är en huskatt och nej, ingen förälder behöver vara siames.
- När jag inte får det jag önskar mig i julklapp/present
- Folk som tror sig veta allting
- När min mamma/pappa säger åt mig att göra saker flera gånger, jag hörde första gången
- Folk som viskar/pratar om mig och/eller glor på mig
- Min hals de senaste 3 veckorna
- När någon tror att den är rolig fast jag tycker den är tråkig
- Fulla människor
Med mera.
När människor säger att dom ska till norrland eller när någon säger att "norrlänska" är en dialekt. Liksom, norrland är stort. Hur många olika dialekter finns det inte? Och inte fasen säger någon att dom ska till svealand eller götaland. Grrhhh. Riktar detta mot storstadsbor. :*
-Rasmus 🌈
#10 äckligt haha. När man sitter på tåget, så tar någon upp sin äckliga matlåda som stinker mat och lukten sprider sig i heeela vagnen. Usch. #11 Det stinker. Vem vill sitta på ett varmt tåg med en stinkande matlåda? Äckligt. Tänk folk som lätt blir åksjuka, så sitter någon och sprider sig äckliga matlukt i hela vagnen. Inte mysigt någonstans. :)
Sexism, rasism och homo/transfobi.
Folk som inte kan engelska. ): (Låter jätte taskigt men, stör mig verkligen på det)
Folk som tror att alla älskar dom när dom faktiskt är jätte jobbiga. (enligt mig då, låter också fett taskigt)
Folk som absolut inte har någon respekt för transsexualism, då t.ex. en FtM kommer ut som trans och någon säger "Men du kommer alltid vara mammas flicka/Men du kommer alltid vara *insert dennes flicknamn här* för mig" argh
Uppdaterar min lista.
- Folk som inte kan stava/särskriver hur mycket som helst
- När katterna Dixie och Smille smyger in i mitt rum för att äta kattungens mat, som om de tjocka vuxna katterna behöver den maten.. nu har vi i alla fall bytt eftersom kattungen ska kastreras inom en snar framtid och han har gått upp fint i vikt, så nu gör det inte lika mycket om de vuxna äter hans mat.. men ändå! Morr!
En av de saker som jag har väldigt svårt för är människor som använder parfym i mängder.
Jag hatar det eftersom jag måste springa ut ur hissen, bussen affären och så vidare när en sådan människa kommer in, för jag blir sjuk annars. Jag tål inte starka parfymer. Men samtidigt förstår jag ju att personen vill lukta gott, känna sig fin och speciell. Dock skulle jag välja svettlukt tusen gånger om framför parfymen.
Enda gången jag egentligen blir arg eller irriterad över människor med stark parfym är på vårdcentraler och sjukhus. För där ska/borde man verkligen ha mer respekt för att det finns många sjuka människor och många som inte tål starka dofter.
Med vänliga hälsningar Sara Modigh - En blogg om psykisk ohälsa, Multipel skleros och livet
#22 (Y)
folk som sitter och nynnar till någon extremt irriterande pop låt (speciellt när de sitter på samma buss som en T.T jag sitter ju inte precis där och sjunger med till min musik..? "AERADRADFRDRDRDRAAAGH! SATAN! ARGHHHH!EEUUURGEEHEHEHE") är bland det mest irriterande jag vet T.T
När du går ute på stan, och det går ett gäng gamla tanter blocka gatan och år typ en halvmeter i mintuen. ._. Och VARFÖR händer det ALLTID när man har bråttom?
Portal Is Love, Portal Is Life.
På folk som är otrogna.
När folk köper djur till sina små barn för att få tyst på dem.
Barn i allmänhet.
När katterna öppnar dörren utan förvarning, speciellt mitt i natten när man nästan precis somnat.
När folk har tröjor där det står I ❤️ Justin bieber för då läser man det OCH HJÄRNAN TROR ATT DET ÄR SÅ 😡
Folk som gillar band bara för att medlemmarna är snygga och inte ens lyssnar på musiken.
I can't drown my demons, they know how to swim.
- Sega människor!!!!
När mina klasskompisar lyssnar på sin autotunade skitmusik jättehögt i klassrummet… Fast jag överröstar med min musik som de inte gillar! 🎧
- När folk tror att de är roliga - fast de inte är det.
- När folk tror att de är tuffa - fast de egentligen är väldigt omogna.
- När äldre tonåringar/unga vuxna beter sig som små barn. (Man bara: Skämtar du med mig? hur gammal är du egentligen??? haha)
- När folk pratar om helt ointressanta saker som inte ens har med saken att göra.
Sen finns det massa annat jag stör mig på beroende på vilket humör jag är på.. haha! Jag blir lätt irriterad 😛
Folk som tror de är bäst
Äcklig andedräckt
Folk mitt ivägen
Långsamma människor
Sånna som säger: Inte för att vara elak men.. (t.ex. du låter konstigt)
anonymt hat.
Folk som inte kan skillnaden mellan de och dem, jag menar. Kom igen, hur svårt är det.
Folk som parkerar så fort de tar fram mobilen.
Högljuda människor i entrén på en lunchrast.
Folk som trycker ner en musikgenre.
Stockholmare.
The Cup Song.
och så vidare …
Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto
Folk som tror att de är bättre än andra i allmänhet, till exempel för deras musiksmak.
Stereotyper.
Hatfulla människor.
Vänliga Hälsningar Lina
Folk som inte kommer i tid (gäller inte skolan)
Folk som ignorerar mig när jag behöver deras hjälp
Folk som smaskar
Folk som andas högt (liksom, har du en fläkt i munnen)
Dåligt andedräkt
När jag pratar med någon och den andra personen kollar mig inte rakt in i ögonen. Jo, jag vet att min hår är mycket mer intressant men kom igen nu.
Folk som använder 1L ICA parfym och tror att de luktar gott
Äldre människor som går långsamt, tar för mycket plats på bussen och blockar mig på mataffärer.
Folk som säger åt mig att inte prata så mycket (It's my mouth and I can say what i want to)
#36 haha jag som hatar att kolla folk i ögonen D: känns jätte konstigt
Ja eller hur :D Tycket det är konstigt o irriterande xD #37
#38 typ som de kollar in i ens själ haha :P
Ja man liksombara : O.O 🤓 utan att kolla bort typ xD
#40 jag ser det som respekt :) om någon ser mig i ögonen känns det som om vi har respekt för varandra :D men såklart stör jag mig inte på att folk kollar bort, gör det själv ibland XD
Människor som rättar en
De som lätt blir sura
Känsliga människor
Människor som är självska
Sånna dom inte fattar nånting
Djur plågare
Några i min klass
One direction
Att petstidningen inte kommer ut snart
Äckliga människor
Fattiga som kommer hit o tigger hela tiden
#37 Jag brukade kolla bort när någon försökte kolla in i ögonen på mig för några år sen, nu har jag blivit en sån "kolla på mig när vi pratar face to face". Vet inte varför.
Kom nyss på en sak till, det värsta som finns. Folk som upprepar sig HELA TIDEN. Jag kommer alltid ihåg vad någon säger och ska samma person berätta samma sak varje dag…. HELL NO. Det stör mig så jäkla mycket.
När man sitter på en föreläsning i skolan, vilkets info kan påverka ens betyg, och så sitter de där fjortistjejerna i raden ovanför dig och fnissar och pratar hela tiden. ._.
unga människor som låtsas vara vuxna men uppenbarligen verkligen inte är det hahah..
Varför stör du dig på fattiga som tigger? Det är bara väldigt töntigt och respektlöst. Tänk dig själv om du var som dem.
Jag stör mig enormt mycket på folk som inte kan ta en motsägelse, utan istället börjar vara elaka mot en. Och när man väl konfronterar denna människan så börjar människan snacka skit om en höger och vänster och ghriodsjjnvdofrloweds vad jag stör mig på det.
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
#43 Jag brukar kolla på folk precis mellan ögonen så att det ser ut att jag kollar dem i ögonen…
Jag tycker synd om dem med det är så stöigt när de kommer fram o så
Det är så många.
Det fins tjejer som luras , De säger att de är fattiga o tjänar ihop pengar för typ kläder eller något, man ser dem hela tiden #42
Jag får tycka vad jag tycker
Jag stör mig på när min pojkvän ska skoja och säga att mina djur inte är fina. Vad är det för skämt?
Förutom alla de uppenbara sakerna (så som idioter, elakingar och allt sånt där) så stör jag mig på följande:
Folk som stannar upp mitt på en trottoar för att prata..
Folk som hostar eller nyser rätt ut - fyfasen vad äckligt! 🤮
Folk som inte kan skaka hand utan typ sätter fram en livlös hand och knappt tar tag i den andra personens hand.
Folk som går jättelångsamt på tågstationen/tunnelbanan när man själv har bråttom att nå ett tåg.
Bilister som inte stannar vid övergångsställen.
Oartiga människor som inte tackar om man håller upp dörren för dem, osv.
Folk som särskriver allt eller använda förkortningar hela tiden.
#42 Hur kan man störa sig på känsliga människor? Överkänsliga ok, men alla människor bör vara känsliga mot vissa saker.
JAG MENAR SÅNNA SOM GRÅTER FÖR INGENTING
#52 ta de lungt🤔?
Råka ta capslock… ☺️
Förlåt för mitt beteende men nu börjar jag bli förbannad..
(På flera saker)
#54 Du behöver inte bli förbannad på oss, det kan vara så att du skriver missvisande så vi förstår annat än vad du menar.
Nej jag är inte arg på er, det är andra o annat
Stör mig på grannar som alltid skyller på mig när det festas på lördagar. Aldrig haft en fest hemma och kommer aldrig ha. Dom skyller alltid på fel person 🤪
Jag stör mig inte på djur! :)
jag stör mig på allt bortsett från det :)
Människor som inte reagerar när man pratar med dom, och när man upprepar så blir dom förbannade och säger att dom hörde första gången.
När det stinker tantparfym
Barn som inte har respekt för något. Eller barn över huvud taget.
PJUM
Jag stör mig på människan. 😉
å.. stör mig också på skolans tröga datorer. det tog seriöst en kvart att bara logga in.
Stör mig på en hel del, t ex folk med massa parfym på sig som sätter sig långt fram i bussen, nära platserna avsedda för allergiker 😡, folk som verkligen inte lyssnar (ens när man förklarar 10 gånger så enkelt att en femåring hade förstått det), folk som verkligen inte kan acceptera att dom har fel/har gjort fel, folk som överanalyserar/övertolkar allt man gör och säger och folk som hela tiden ska vara störst, bäst och vackrast.
Dessutom stör jag mig på nästan exakt ALLT när jag är trött och/eller hungrig och sur 😉
Killar med små shorts (tjej shorts) För söta parfymer När någon har kladd i ögonvrån. Dålig andedräkt Fett hår När det står en hund fastbunden utanför tex en affär. Suddiga bilder Att ha stökig i rummet Att ha badat och fötterna är fulla med sand Många fler saker med som jag inte orkar skriva XD
Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!
Personer som slår mig och allt annat elakt
Justin bieber haters 💔
Stinkande böcker
Damm i rummet
Ordet NEJ!
Stränga lärare
Mobbare
Petiga människor
Att jag måste vänta 2 veckor tills jag får marsvin
Sorg
Bajskovar som stänger dörren eller blir arga när man haloweenar
Skulle stinka på dörren om en bajskorv stängde den.
Jag menar jobbiga personer! #65
Folk som inte accepterar åsikter
Du menar mig va? #67 XP
Skrev inga namn. Bara allmänt stör mig på folk som inte kan acceptera min åsikt/låter mig ha en åsikt.
Inte sett att du gjort det så? 😉 Men vill du ta åt dig så varsågod ^^
Hahaha :) Jag vet inte , Men tror det.
(Internet ibland)
Men i verkligheten så är det helt okej med åsikter ;)
Tycker det är okej med åsikter överallt helt ärligt ^^
Folk får tro på gud och säga att han skapade universum t.ex. Men jag vill gärna inte höra någon tjata på mig att jag har fel för att jag inte tror på gud t.ex.
Oavsett internet eller på riktigt. Detta kan appliceras på en mängd olika ämnen och situationer för min del 😃
Stör mig även på folk som pratar med hela munnen full av mat. Fick uppleva det idag under lunchrasten på jobbet. Ljudet blir irriterande efter 20 minuter. 😓
- när min pojkvän inte tar det jag skriver på allvar utan ska försöka låtsas som om det inte är så allvarligt.
- min dator som inte låter mig lägga in bilder på den, det är en katastrof för mig som hobbyfotograf. (det är btw det som min pojkvän inte tycker är så allvarligt, men i själva verket är det som att hans kära dataspel skulle sluta fungera.)
- mig själv till viss del, haha..
Stör mig som fan när folk vägrar svara utan ignorerar en istället, eller bara vänder om och går iväg mitt i en diskussion istället för att våga svara tillbaka… Störande
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Jag stör mig på… -Sånna som alltid tror att dom alltid har rätt och vägrar att acceptera att dom har fel ibland. -De som är besatta av någon kändis och alltid tjatar om att h*n är bäst (osv). -När nån inte hör vad jag säger, hur högt och tydligt man än säger det, utan att få nån reaktion (i bästa fall säger någon "va?") -Folk som stör sig på allt, då menar jag verkligen ALLT. -När de jag känner tycker att jag "bestämmer" mycket, bara för att dom är vana vid att jag inte gör det och jag bara råkar visa att jag har en egen vilja precis som alla andra. -Personer som förklarar allt supertydligt som om man vore en idiot när man egentligen förstår mer än personen själv gör. det var allt jag kom på nu ;)
/Sofia
"Remember don´t do drugs kids, get high on Life."
- Bradley Will Simpson
Jag stör mig även på att det är så lätt att ha tråkigt……..
Jag stör mig på idioter.
När man typ slår I knäet och säger "Helvete!" Och någon kommer fram och säger "Det är förbjudet att svära!" ._.